Startside

onsdag den 5. marts 2014

Diy 


Har været lidt fraværende her på bloggen, men det er ikke fordi jeg har ligget på sofaen. Jeg har været igang med en masse projekter herhjemme. Har blandet andet fået strikket et par islandske hyggesokker.


Det var en lidt svær opgave for mig. Strik for mig er learning by doing, men de er blevet rigtig lækre, og dejlig varme.


Bogen jeg har opskriften fra, der er så mange lækre ting i man kunne gå igang med at strikke, hvis man altså kan finde ud af det og havde masser af tid.


Så er det tid til at være fodmodel, ikke noget problem med en kop the og æbleskiver, hygge i stuen med min skønne datter.


Og der er flere DIY projekter på vej. Jeg har idag været ude og støbe beton æg, håber de bliver flotte, jeg vender tilbage med det projekt senere. Og så er jeg gået igang med et sy projekt, patchwork på snor, det vender jeg også tilbage med senere.
Og bedst af alt, det er forår og haven kalder, skønt.

Hilsner fra Rikke

2 kommentarer:

  1. Rigtig godt gået. Islandsk strik er ikke det nemmeste i verden. Jeg har prøvet men jeg fik nærmest strikkekunsten ind med modemælken. Jeg tror at jeg var ca 5 år da min dukke fik den første hjemmestrikkede kjole. Hvor var jeg stolt og siden er der blevet strikket alt fra babytøj til store sweatre og kjoler. Med sådan nogle flotte sokker må du da få mod på mere.
    KH Anne

    SvarSlet
  2. Tak Anne. Jeg er også lidt stolt af dem. Det var et rigtigt sjovt arbejde, når man sidder og strikker man ser hvordan mønstret kommer frem. Jeg har absolut mod på at prøve mere.
    Du må være rigtig dygtig til islandsk strik, når du har strikket fra barnsben.
    Hilsner fra Rikke

    SvarSlet