Startside

mandag den 24. marts 2014

Tur til Nordsjælland.


Min mand og jeg var i weekenden på en lille tur til Nordsjælland. Vi havde en overnatning på Gilleleje badehotel. Der var den skønneste ro på det lille badehotel, smuk indretning, sødt personale og lækker mad. Dejligt at få en tur alene og kunne nyde hinanden, og bruge lang tid på at sidde og nyde sin mad og vin.


Værelserne var skønt indrettede, som sat tilbage til en anden tid.


Skønt sted at sidde og nyde sin the.


Efter en nat på Gilleleje badehotel kørte vi ind til Gilleleje, var forbi Frk. Mage, som til mit held havde - 15% på al sin brugskunst.


Vi kørte videre mod Helsinge, hvor der ligger en helt fantastisk planteskole,  

Barkholt Planteskole.

Ikke nok med der selvfølgelig var en masse planter, så havde de også nogle flotte og inspirerende opstillinger med deres salgsvarer.




Det var en skøn oplevelse at besøge planteskolen. Det der er specielt ved dette sted er også at ejerne bor i et glashus ved siden af planteskolen, stor og flot bygningsværk. Nogle weekender er glashuset åbent for besøgende, det var det desværre ikke da vi var der. Efter dette besøg vendte vi snuden hjemad, en skøn weekend.

Hilsner fra Rikke

4 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok som en dejlig tur. Og planteskolen og glashuset er da bare så spændende. Jeg tror jeg må arrangere en tur derop næste gang man kan komme ind at se huset :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn tur, kan virkelig anbefales. Hvis du tager en tur op til planteskolen må du love mig at tage en masse billeder :-)

      Slet
  2. Lyder til en hyggelig tur og ih hvor kunne jeg tænke mig at overnatte på Gilleleje badehotel. Suk :-)
    Rigtig god uge
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Skøn tur var det. At overnatte på Gilleleje badehotel var dejligt og simpelt, og krydret med rigtig god mad.
    God uge til dig også Birgitte.

    SvarSlet