Startside

onsdag den 8. januar 2014

A nice cup of tea.


Jeg elsker the, og drikker flere kander om dagen. Jeg købte på et tidspunkt en støbejerns the kande i Netto, den var så fin. Tung som et ondt år, men flot var den.
Men når man køber en billig kande, så er kvaliteten ikke altid i top, og det endte med at min kande begyndte at ruste indeni, det er ikke godt. Så min smukke lille kande måtte have en ny funktion, den blev til en potteskjuler.


Jeg ønskede mig en ny støbejerns the kande til jul, og fik en. En lidt anden model, men rigtig fin, den bliver flittigt brugt. Og så er den er glaseret indeni, så den skulle ikke ruste.


Der er ikke noget bedre end en kop the :-)
Her er lidt sjov fra Pinterest om the og sjove gadgets til the brygning.







Skål i the. 
Hilsner fra Rikke


 

6 kommentarer:

  1. Skål! Jeg drikker også altid te. Meget te. Sort, hvid og grøn te. Og jeg har også en del tepotter og mange, mange kopper. Det er ikke blevet færre efter jeg har fået butik. Jeg kommer hele tiden til at synes at den kop MÅ jeg bare eje selv ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana. Jeg tror også jeg ville få en stor samling kopper oma hvis jeg havde en butik som din. Kender godt den fornemmelse, den må jeg bare eje.

      Slet
  2. Jeg elsker også the... gerne med ingefærhonning :-)
    Vi laver dog sjældent en kande af gangen - men i kruset. Jeg ELSKER krus, men må desværre begrænse mig.

    Den første kande som gør det så fint med blomster, kunne også bruges til at sætte på brændeovnen.... med lidt vand i, vil den sørge for at luftfugtigheden ikke bliver alt for tør.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  3. Hej Susan.
    Ja, det var da en god ide at sætte en kande vand på brændeovnen, især i de perioder hvor den er tændt næsten hele tiden.

    SvarSlet
  4. Fandt ved et tilfælde fin blog og så at der var te på programmet så det måtte jeg lige kikke lidt nærmere på. Jeg nyder også gerne en god kop te og jeg nyder når jeg har mulighed for at komme i en teforretning og få lov til at dufte det hele. Jeg drikker alle slags men er især glad for hvid og rød te. Fin kande du har fåret. Holder den varmen bedre end en af porcelæn?Skål herfra hvor der er gang i en hvid te med hindbær og vanilje
    Kh Anne

    SvarSlet
  5. Hej Anne. Hyggeligt du kigger forbi, det er jeg rigtig glad for. Ja at dufte til the elsker jeg også.
    Kanden holder varmen lidt bedre end en porcelæns kande, men ikke meget, det er vigtigt at få den varmet godt op inden man brygger then i kanden. Fortsat god weekend.

    SvarSlet